PREMIER RUTTE MAG IK ALS CHRISTEN NOG IN DIT LAND LEVEN? 

 

Onze premier Rutte heeft tegen tegen Hongarije gezegd dat ze maar beter uit de EU kunnen vertrekken. Daar lijkt een wet te komen waarbij homoseksualiteit en genderneutraliteit niet aanbevolen mag worden. Ik ken de wet niet. Dus daarover geef ik nu geen beoordeling. Toch wekt ons premier de indruk dat mensen die menen dat homoseksualiteit niet volgens Gods goede wil is en dat dit ook geldt voor genderneutraliteit op z'n minst achterlijk zijn. Betekent dat wat onze premier hier zegt voor orthodoxe christen die met Gods Woord en liefde zonder enig geweld in de samenleving staan maar weg moeten gaan uit dit land? Zo lijkt het wel. Is er voor ons nog plaats in dit land en mogen we onze kinderen nog opvoeden volgens wat Christus ons leert in Gods Woord? Moeten we met de tijd mee of mogen we vasthouden aan Gods woorden die eeuwig goed zijn voor ons leven?  

Je bent een christen. Een christen die in liefde voor de HERE en al de naasten om je heen wilt leven.  Je wilt in liefde leven.  De wil van Christus die in de Bijbel klinkt, is voor jou beslissend. Gods liefde in Christus die de Heilige Geest jou wil leren is voor jou wat boven alles gaat. Dat betekent ook dat je wars bent van alle geweld. Je wilt leren om anderen die jouw dwarszitten en beledigen de andere wang toe te keren. Je wilt in praktijk brengen wat de Here jezus zegt. Dat je het zwaard niet op moet pakken omdat wie dat doet zelf door geweld getroffen zal worden. Je wilt wel dat andere zwaard gebruiken: het Woord. Juist uit liefde. Je wilt zo graag vertellen en in praktijk brengen wat de Schepper van alle dingen als Zijn goede wil aan ons gegeven heeft in de Bijbel. Je wilt mensen met dat Woord trekken tot een leven met Christus als hun Redder. Je weet ook dat geloven betekent dat iedereen en jij en ik in de eerste plaats moeten veranderen. Jij en ik hebben in ons leven, in onze gevoelens die er na de zondeval gekomen zijn verandering te brengen. Verandering In dat wat niet past bij dat goede leven zoals God die in en in goed is dat graag wil. Zoals dat leven erin de toekomst in het eeuwige leven ook zal zijn. Het is niet zo dat alleen anderen moeten veranderen. Wie echt christen is weet en zegt en doet wil niet zichzelf blijven maar juist een nieuw mens worden.

Ik probeer in liefde voor alle mensen om mij heen te leven. Toch voel ik om mij heen in de samenleving al meer weerstand tegen mij. Ik neem standpunten in die niet meer stroken met die van de meerderheid in de samenleving nu. Niet meer met wat we nu burgerwaarden noemen.  Dat zijn waarden die meerdere keren niet meer dan 30 jaar lang door de meerderheid van de samenleving gedragen worden.

Vanuit Gods Woord ben ik voor gelijkwaardigheid van man en vrouw en wil dit ook in praktijk brengen. Vanuit het evangelie ben ik voor veiligheid voor mensen die op seksueel gebied anders denken dan dat je seksualiteit alleen beleeft in de verhouding van trouw aan elkaar als man en vrouw in het huwelijk. Ik ben er vanuit wat Christus mij als de Goede Herder in de Bijbel van overtuigd dat het lichaam waarin we geboren worden ons geslacht bepaalt en daarmee ook de plaats die we in het leven hebben. Ik ben er van overtuigd dat de HERE de mens gemaakt heeft om de seksualiteit in het huwelijk tussen een man en vrouw te beleven. Niet daarbuiten.  Ik draag dat uit in het gezin, in de kerk en in de samenleving. Daarbij noem ik zonde wat daarmee strijdt.  Zonder om de ander daarmee aan de kant te schuiven. Ik wil ook voor die ander klaarstaan en liefde geven. Ik wil dat ook met liefde duidelijk maken.

Al meer krijgen christenen die dat doen met haat te maken. Wij schenden de burgerwaarden. Dat horen we van links tot rechts. We worden paria’s in de samenleving die er mogen zijn als ze hun mond houden. Mogen wij als christenen die in liefde voor God en de naaste willen leven niet meer zeggen wat volgens de Schepper en Verlosser zonde is? Mogen we onze kinderen niet meer zo opvoeden als vaders en moeders en op school? Zijn onze kinderen kinderen van de staat geworden in plaats dat juist ouders de taak hebben gekregen om hun kinderen op te voeden?

De Here Jezus die niets anders had gedaan dan de wil van God uitspreken en uitvoeren moest uit de samenleving weg. Hij moest dood. Christenen staan niet boven hun Meester. Hun Meester die geen vlieg kwaad deed maar het goede Woord verkondigde om mensen tot Hem als hun Redder te brengen.

Velen mogen van alles zeggen waarom mag je dat niet als christen en wordt je dan meteen van discriminatie beschuldigd terwijl je er in liefde voor alle mensen wil zijn en dat in de praktijk brengt? We moeten lijden om Christus wil. Dat vraagt gebed en geloof.

Met ook deze indringende vraag aan onze politici en zoveel anderen in de samenleving: Mogen we er nog wel zijn in Nederland of moeten we monddood gemaakt worden of misschien wel vluchten omdat we als liefdevolle christenen er in een harde maatschappij niet meer mogen zijn? Is dat dan geen discriminatie?   Mogen we de Bijbel nog lezen en volgens Gods Woord leven en opvoeden? Ik hoop en bid dat de HERE ons door Zijn bescherming nog een stil en gerust leven in Nederland met onze kinderen en kleinkinderen geeft. Vrij van vervolging die nu dreigt ook van de kant van partijen en mensen die vrijheid van meningsuiting zo hoog in het vaandel zeggen te hebben.